Gemeentebestuur

Op 27 juni 2016

STABROEK - De laatste vergadering van de gemeenteraad voor de zomeronderbreking gaat vanavond om 20u door in een vernieuwde raadszaal. Tijdens deze vergadering leggen nieuwkomers de eed af. De nieuwkomers vervangen raadsleden die onlangs zijn overleden.

Jozef Leffelaer legt de eed af als nieuw gemeenteraadslid voor Vlaams Belang. Eerder deze maand overleed partijgenoot Guido Van Gansen na een slepende ziekte.

OCMW-raadslid Nancy Van den Bergh overleed in april en ook zij moet vervangen worden. Omdat de eerste en tweede opvolger lieten weten het mandaat niet op te nemen, werd uitgekeken naar andere kandidaten. Maar er zijn geen opvolgers meer zijn voor de vervanging van Nancy Van den Bergh.

Het OCMW-decreet zegt dat bij gebrek aan opvolgers alle raadsleden, die nog in functie zijn en die de voordracht van het te vervangen lid hadden ondertekend, samen een kandidaat-werkend lid en één of meer kandidaat-opvolgers kunnen voordragen. Zo wordt vanavond Sergt Van Bosch verkozen tot werkend lid van de OCMW-raad.

Na de zitting, volgt een receptie om de vernieuwde raadszaal officieel in te huldigen. De gemeenteraad gaat door in het gemeentehuis, Dorpsstraat 99.