Herschikking Schepen en raadsleden

Op 22 november 2016

Het zit de Stabroekse N-VA afdeling niet mee, waardoor zij genoodzaakt zijn raadsleden en schepenfuncties te herschikken. Door de verhuis van huidig OCMW voorzitter Els Verbist naar Essen, moet N-VA op zoek naar een nieuwe voorzitter. Haar vervanging zal voorzien worden per 1 januari 2017. Momenteel zijn er nog besprekingen aan de gang met mogelijke kandidaten. We komen er later op terug.

Ludo Reyntjens wordt schepen
Om gezondheidsredenen moet huidig schepen An Vanalme het kalmer aan doen. Tot eind augustus 2017 zet ze een stap opzij en wordt vervangen door Ludo Reyntjens. Hij wordt dus de nieuwe schepen van mobiliteit, milieu en middenstand. Ludo woont in de Parklaan in Stabroek, heeft gans zijn loopbaan gewerkt bij Opel België maar is nu op brugpensioen. “Ik ga me met de hulp van het ganse team vol enthousiasme inzetten voor deze nieuwe uitdaging”, aldus Ludo. Hij zal vooral de dossiers moeten opvolgen tot An terug is. Ludo is een fervent wielertoerist en sinds 2004 voorzitter van WTC De Klok. Hij is altijd een hevig sporter geweest (triathlon, marathonlopen, survival weekends, …) en kan dus lange afstanden aan wat in de politiek misschien wel eens van pas zal komen.

Jacques De Swaene houdt de politiek voor bekeken
Jacques De Swaene, die in het begin van deze legislatuur als schepen aantrad maar na een tweetal jaar de functie voor bekeken hield en zich liet opvolgen door An Vanalme zegt nu de Stabroekse politiek volledig vaarwel. De laatste jaren zetelde Jacques nog als raadslid, maar om persoonlijke redenen neemt hij nu ontslag en wordt vanaf 5 december vervangen door Michel Demartelaere. Michel, woonachtig in de Canadalaan in Hoevenen, was vele jaren actief in de streek als zelfstandig dakwerker van GKS. Sinds 2009 staat hij op invaliditeit maar blijft zeker niet bij de pakken zitten. Sport is altijd zijn passie geweest. Hij heeft zich jarenlang ingezet voor de jeugdspelers van basketbalclub Gembas (nu BBS Stabroek) en tal van festiviteiten op touw gezet voor de club. Momenteel is hij nog coach van BBC Ekeren dames vrienden club en is voorzitter van de nieuw opgerichte voetbalclub FC Dovo. Michel was destijds al bestuurslid van IDEE, daarna gewoon lid van N-VA en nu ook bestuurslid.  De politiek spreekt hem dus al lang aan en hij gaat voor het welzijn van alle mensen.