De Gemeenteschool groeit

De gemeenteschool groeit!

Al jaren lang wordt het uitbouwen van deze school hoog in het vaandel gedragen. Dit op allerlei verschillende vlakken. Het leerlingenaantal is nog nooit zo hoog geweest, nooit eerder maakten zoveel ouders de keuze om hun kinderen naar deze school te laten gaan.

En dat is iets waar we als schoolbestuur veel respect en aandacht voor moeten hebben.

Zeker op praktisch gebied, in het komende schooljaar zullen er 2 klassen ingericht worden in units die we weldra zullen laten plaatsen.

Ook blijven we zoeken naar een structurele oplossing om deze groei een mooie kans te kunnen geven. Hopelijk kunnen we op relatief korte termijn zelfs starten met de bouw van een nieuwe vleugel aan de school. Daarvoor werden eerste, verkennende gesprekken reeds opgestart.

Ook zijn we binnen de school gestart met een traject om zo veel mogelijk “10 op 10” labels te halen. Deze labels kunnen verdiend worden wanneer de school kan aantonen dat we voldoende initiatieven leveren om de verkeersveiligheid te bevorderen. Aan het eind van de zomervakantie kregen we alvast het goede nieuws dat het eerste label behaald werd!

Samen met schepen voor mobiliteit An Vanalme zet onderwijsschepen Veerle Nuyts de schouders onder deze projectsubsidies van de provincie.

Het aanmoedigen van deze verkeersveiligheid beperken we niet tot de gemeenteschool, maar betrekken we alle basisscholen in dit project.

Nieuws over dit onderwerp

Basisschool De Rekke breidt uit met 8.000m²

Burgemeester Rik Frans (N-VA) zette zo pas zijn handtekening onder de aankoopakte van de gronden Van Look, gelegen tussen de basisschool De Rekke en de sporthal. Het is de bedoeling de school op korte …