Kunnen we wat in beweging zetten?

Op 27 november 2011

Het is altijd een stille wens geweest om reacties te krijgen op onze artikels in ons “huis-aan-huis” blad.

En ja hoor!  Die krijgen we, en wel van verschillende kanten.  Eerst en vooral van de lezers, niet dat we overstelpt worden met brieven en mails maar we krijgen wel positieve reacties en dat verheugd ons.

Dan is er ook het feit dat onze webstek dagelijks wordt gelezen door meer dan honderd geïnteresseerden. De positieve reacties zijn  echter veeleer concreter, ons ledenaantal stijgt bij iedere uitgave en bij iedere manifestatie die we inrichten. Er beweegt wat in Stabroek en dat is ook broodnodig.

Ook de politiek reageert!  We hebben slechts een beperkt aantal puntjes aangeraakt en toch veroorzaken we een zekere onrust bij de huidige beleidsploeg.

De reactie op ons artikel over de hydranten was wel duidelijk in het straatbeeld te zien. Afdoende bescherming tegen beschadiging, duidelijk markering… niet slecht. Ons artikel over “waar zijn uw centen” lokte meerdere reacties uit. Tot in het gemeentelijk informatieblad toe. Veel willen we  er niet  over kwijt maar “leningen” inschrijven als “ontvangsten” gaat voor ons wel wat te ver. Het zal wel “begrotingstaal” zijn …. ? De uitleg over hoe een begroting werkt die kennen we wel: “De tering naar de nering zetten”. Als we dat allemaal zouden doen dan dienden we ons nu geen zorgen te maken over de belabberde financiële toestand van het land en van deze gemeente, of niet soms?

Als we gaan praten met de lokale middenstand over een groeiend verkeersinfarct wordt plots de “LERS”( Lokale Economie Raad Stabroek) wakker  en organiseert men een vergadering” ten gemeente huize “om de lokale middenstand nog eens te mobiliseren.

Als we het hebben over onze intenties in Stabroek en kiezen voor een andere manier van werken, pro-actief, vooruit kijken en in overleg treden dan komt daar prompt een reactie op of dat wel geloofwaardig is.

Nu het antwoord op alles staat bovenaan in de tekst:  als men ons niet gelooft sluit er ook niemand zich bij ons aan. Het tegendeel is waar, onze afdeling groeit en het enthousiasme wordt alsmaar groter.

Er beweegt wat en dat is de bedoeling en op die weg zullen we verder gaan.

Alvast bedankt voor uw reacties op onze artikels en graag tot een volgende keer.